Friday, April 22, 2011

Texte "stiintifice" pe site-uri de consum

In momentele de relaxare la munci am prostul obicei sa intru pe Hotnews sa treaca timpul (ma amuza comentariile de la articole).

Intamplarea face ca astazi am gasit un articol publicat de MedLive despre probleme care pot aparea datorita faptului ca lucrezi pe calculator. Cum asta fac zi de zi am zis "bai vericule, ia vezi ce zic oamenii aia acolo". Numai ca m-au pierdut din al 4-lea rand: "spasmul de acomodatie si astenopia acomodativa". Daca partea cu spasmul imi suna similar cu alte chestii, aia acu astenopatia n-am inteles-o nici dupa ce am mai luat o gura de cafea.

Si ma gandesc: pentru ce, in articole destinate publicului larg, necunoscator al termenilor medicali (sau al altor termeni de specialitate - pentru alte articole), apar tot felul de cuvinte pentru care trebuie sa ma opresc si sa caut in dictionar ce inseamna? Nu e mai simplu si automat mai atractiv pentru public sa scrii cu termeni normali care sa-i spuna cititorului care-i simptomul/problema fara sa stea sa caute dictionarul medical?

No comments:

Post a Comment